دوره کالیبراسیون یا چند وقت یکبار فلومتر خودمان را کالیبره کنیم؟!

در واقع پاسخ قطعی به این سوال وجود ندارد. در بعضی از کاربردها پاسخ آسان است:

استاندارد صنعتی یا شخص ثالث (تنظیم کننده یا شریک تجاری) فرکانس کالیبراسیون را تعیین می کند.
در این مورد، فلومتر در شرایطی کالیبره می شود که حتما لازم باشد و اغلب بین دوره های کالیبراسیون دقیق فرض می شود.

با این حال در اکثر کاربردها، کاربر(استفاده کننده از فلومتر) باید سیاستی برای تعیین زمان کالیبراسیون تعریف کند. فاصله زمانی کالیبراسیون در واقع برای کاهش خطر یک خواندن نادرست از فلومتر انجام شود و تأثیر قابل توجهی بر فرآیند دارد.

به عنوان مثال، دبی های بالای نفت باعث رد و بدل شدن پول های عظیم می شوند. ارزش محصول بالا است، خطر آسیب فلومتر نیز بالا است و بنابراین ممکن است کالیبراسیون هفتگی فلومتر در محل و با سیال واقعی و کاری نیاز باشد.

در مقابل، اندازه گیری میزان فاضلاب با ونتوری ممکن است فقط نیاز به بازرسی سالانه، تایید نامنظم و بدون کالیبراسیون جریان داشته باشد اما دستگاه اندازه گیری اختلاف فشار به طور مرتب کالیبراسیون می شود زیرا خطر تغییر فشار در خطا به طور قابل توجهی بالا است این در حالی است که خطر تغییر شکل ونتوری کم و ناچیز است.

سایر عوامل موثر بر تصمیم گیری عبارتند از: سوابق فلومتر، زمانی که فرایند برای تعمیر و نگهداری بسته شده است، یا چیزهایی که چک کردن و مانیتورینگ فلومتر مشخص می کند.

بسیار خوب است اگر تمرین کنیم نمودار کالیبراسیون ها را نگه داریم و عملکرد دستگاه را کنترل کنیم این امر در انتخاب فواصل کمک می کند و همچنین تغییرات در عملکرد ضعف فلومتر را نشان می دهد.

آزمایشگاه کالیبراسیون ابزار کنترل ارشیا دارای گواهینامه تایید صلاحیت ISO-17025 برای کالیبراسیون انواع فلومترهاست.

برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.